Blog 75, 24 juni 2021, 21.42u

Blog 75, 24 juni 2021, 21.42u

Troost…

Je hebt van die dagen… Het begon al op zaterdag. Op 24 maart (!) had ik mijn buitenboordmotor ingeleverd voor een servicebeurt. Men zei dat het heel lang zou duren, omdat de onderdelen op dat schip zaten, dat dwars in het Suezkanaal lag. Verder werd ik als klant niet al te goed behandeld. Ik had me voorgenomen om na drie maanden mijn motor weer te gaan opeisen, klaar of niet. Op 24 juni dus. Maar zover kwam het nou ook weer niet, afgelopen zaterdag ging de telefoon…

De motor stond al twee maanden op me te wachten! Ze waren daar achter gekomen omdat ze een factuur open hadden staan. Ze beweerden nog dat ze mij destijds een bericht hadden gestuurd. Maar dat is niet zo, want mijn telefoon onthoudt alles. Klopt niet dus. En toen kreeg IK de schuld. Want waarom had ik niet gebeld? Je begrijpt dat ik daar geen klant meer wil zijn.

Om nog een claim te kunnen doen als de onderhoudsbeurt van de motor eventueel niet goed zou zijn uitgevoerd, moest hij op de open boot. En die moest nog het water in. Roel kwam vanmiddag vliegen en hij hielp eerst even met de boot. Maar we kregen hem maar niet van de trailer af. Er zat geen beweging in. Uiteindelijk bleek de huid van de boot een groot gat te hebben: een van de geleide rollen was er doorheen gegaan! Twintig bij twintig centimeter gat in het polyester. Het zit niet mee…

Als troost heb ik daarna mijn grote FMS Piper uitgelaten. Altijd fijn om je ellende even te vergeten…

Rij, vlieg en troost voorzichtig…

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google photo

Je reageert onder je Google account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s